OM ÖSBY

Ösby är en skola för dig som är praktiskt lagd. För dig som gillar att ta i, inte är rädd för lite skit under naglarna och som gillar utmaningar. Här varvar vi teori med praktik. Det gör att du får en större förståelse och lär dig ämnena fortare. Dessutom blir utbildningen så mycket roligare.

DIN FRAMTID

Ösbys lärare är schyssta och engagerade. Vi vill att du ska lyckas med dina studier. För målet är att du efter dina tre år hos oss ska få ett kul och utmanande jobb som fyller på bankkontot varje månad. Oavsett om du vill bli djurskötare, snickare, skogsmästare, hundförare, hippolog, målare, maskinförare, veterinär eller något helt annat så är valet ditt. Vi lovar att göra det som krävs från vår sida för att du ska nå dina mål om tre år.

HISTORIA

Västmanlands Naturbruksgymnasium etablerades på Ösby åren 1971-1972. Skogsinriktningen, som i många år drivits vid Västsura (väster om Surahammar), överfördes till Ösby 1997 och år 2000 startades även inriktningen Djurvård på skolan. Efterhand som utbildningarna har förändrats har ombyggnad, anpassning och nybyggnad av lokaler skett för att fylla de nya behov som ställts. Vår stora maskinpark är modern och uppdateras kontinuerligt.

HITTA HIT

ADRESS
Ösby Västmanlands Naturbruksgymnasium
Ösbyvägen 3
Saladamm, 733 91 Sala

MED TÅG
Åk till Sala centralstation med tåg, pendeltåg eller buss.

MED BUSS
Länsbussarna stannar vid Sala centralstation, där tar du buss Nr 60 som passerar Ösby.
Bussen passerar skolan 1 gång i timmen under dagen.

MED BIL
Åk till Sala, sikta mot Saladamm, sväng höger på Ösbyvägen vid skylt Naturbruksgymnasiet.

STUDIEBESÖK
Du är hjärtligt välkommen på studiebesök. Är du intresserad -  skicka ett mejl till maria.hedlund@skola.sala.se