EGNA DJUR PÅ SKOLAN

I mån av plats kan du hyra in din häst i skolans stall. Vi har 8 boxar för uthyrning.
Det finns också möjlighet att ha sin hund med på skolan, både för dig som bor på internatet eller pendlar. Även vissa andra smådjur kan du ha på ditt rum, dock ej katt.
På den här sidan finns lite information kring detta.

HUND PÅ ELEVHEMMET

När du börjar hos oss vill vi att du själv kommer tillrätta innan du tar din hund med, därför får den stanna hemma de första veckorna. Hunden ska också vara minst ett år innan den flyttar in på elevhemmet samt göra ett godkänt hanteringstest. Mer info hittar du i kontraktet.

HUNDSTALLET

Hundstall med plats för ett 20-tal hundar. Ljust och fräscht stall där elever med egen hund kan hålla sina hundar under lektionstid. I anslutning till hundstallet ligger träningshallen.
Om du är intresserad av en plats i hundstallet, kontakta sara.rosenberg@skola.sala.se

Förstaårselever ansöker om att få ta med hund via e-formuläret som ni får tillgång till i samband med antagningsbeskedet.
Elever som börjar åk 2+3 kontaktar Sara om ni vill ha plats i hundstallet.

TA MED EGEN HÄST

Har du egen häst? Vi kan erbjuda 8 boxplatser som är godkända för hästar med en mankhöjd upp till 164 cm. I hyran på 1750 kr/månad ingår grovfoder och halm. Om du har din häst i skolans stall sköter du den själv på vardagarna och det ingår även stalljour vissa helger som ni delar två och två. Ni bor då i en av lägenheterna på skolområdet. Vi har en stor upplyst paddock med bra underlag och mycket trevliga ridvägar.
Kontakta vår stallförman Sanna Wilén Olsson för mer information om uppstallning på tel. 0224-74 88 24 eller susanna.wilenolsson@skola.sala.se

Förstaårselever ansöker om att få ha med sig häst via e-formuläret som ni får tillgång till i samband med antagningsbeskedet.
Elever som börjar åk 2+3 och tidigare har haft sin häst på skolan kontaktar Sanna i stallet om ni önskar plats  kommande läsår.